RAZVOJNE AKADEMIJE KOMPANIJA

| 05.02.2020

Zaposleni i firma – ruku pod ruku

Potreba za usavršavanjem stručnog kadra dolazi iz želje za unapređenjem ukupnog rada. Razlozi mogu biti širenje obima delatnosti preduzeća ili promena pravca poslovanja, razvoj tehnologije i napredovanje pojedinaca unutar firme. Svakako, u zajedničkom je interesu konstantan razvoj i ova recipročnost omogućuje da progres prati odnos zaposleni – firma.

Progres je važniji od perfekcije

Svaka kompanija, firma ili organizacija poseduje svoj puls, ciljeve i vrednosti. Svakom novom zaposlenom, bilo da je junior ili iskusni profesionalac, potrebno je vremena da se uklopi u novi ambijent, dinamiku i principe rada, zbog čega je dobro kada poslodavci shvate značaj ulaganja u zaposlene kroz stručna usavršavanja. Takođe, jednako je važno i onima sa dugačkim stažom omogućiti da prodube svoja znanja i upoznatost sa unutrašnjom organizacijom preduzeća, vizijom, ciljevima, vrednostima za izgradnju željene kompanijske kulture. 

Interne akademije kao platforma za profesionalno usavršavanje 

Kao dobar metod usvajanja konkretnog znanja i veština, pokazale su se interne razvojne akademije, koje imaju određene prednosti u odnosu na klasične eksterne obuke i seminare. One poslodavcima i zaposlenima obezbeđuju konkretna znanja u poslovnom habitusu u kom će uskoro primenjivati naučeno.

Tokom određenog trajanja, ove akademije imaju svoje interaktivne module i specijalno dizajnirane alate, koji razvijaju potencijale zaposlenih i unapređuju poslovne ciljeve. Dodatna prednost je što se kao jezik transfera znanja koristi poznata terminologija, koju prihvataju i eksterni saradnici koji dolaze u ulozi predavača.

Ovi stručnjaci iz različitih oblasti donose nova znanja i tako unapređuju kompaniju i zaposlene. Oni koriste svoje metode preko kojih vrše procenu i nakon merenja potreba kreiraju poseban razvojni program, koji je usko usmeren na teme i dešavanja vezane za redovne radne aktivnosti. Struktura same obuke, kada je reč o kompanijama, uglavnom podrazumeva dvosatna predavanja i radionice u toku nedelje i e-learning platformu – koja još uvek nije postala standard, ali je novina koju kompanije sve više usvajaju. Njena prednost je u dostupnosti svim materijalima za učenje.

Važna odlika ukupnog procesa je dvosmerna komunikacija, koja podstiče interakciju i angažovanost polaznika.

Tu je i mogućnost da se otkriju skriveni talenti, bilo da govorimo o mladim stažistima ili o seniorima. Kako bi se uspostavio dosledan sistem praćenja napretka pojedinaca i njihovog radnog učinka, uvodi se mentorstvo koje usmerava prenos znanja i veština na ostale hijerarhijske nivoe.

Uspešnim se pokazao i pristup gejmifikacije učenja, koji podstiče usvajanja novih znanja kroz prijateljsku kompetenciju, kvizove i nagrađivanje. Vešto vođena zabava pored kognitivnog, ojačaće i timski duh i osećanje kreativno provedenog vremena na poslu.

Takođe, poželjan model deljenja informacija je kada kolege sprovode obuke kolegama. Ovako se znanja učvršćuju unutar kolektiva i imaju ulogu lepka kada je potrebno konstruisati čvrstu celinu.

Razvoj biznisa razvija ljude

U osnovi razvojnih akademija je negujući pristup. Zaposleni se oseća samoaktualizovano, jer dobija direktnu potvrdu koliko je poslodavcu i firmi stalo do njegovog ličnog i poslovnog napredovanja. U okviru izučavanja opštih veština, kao što su, neizostavne za menadžerski svet – hard i soft skills, svaki pojedinac razvija nivo znanja kroz personalizovani pristup. Neće ponavljati ono što je već utvrdio, već nastavlja tamo gde je potrebno nadograditi ili eventualno ispraviti.

Tokom zajedničke edukacije, stiče se uvid u referentne okvire i radne zadatke drugih. Ova sekundarna dobit razvija razumevanje poslova kolega i time može pojačati empatiju, direktnu mogućnost podrške u slučaju velikog obima posla, ali može razviti i nova interesovanja kod zaposlenih. Bolje razumevanje i sektorska komunikacija čine ceo organizam jačim i produktivnijim.

Temeljenje starog i donošenje novog znanja

Svakako, praksa razvojnih akademija ne iskuljučuje i eksterne edukacije. Pored raspoređivanja unutrašnjih znanja jako je važno unositi i nova kako ne bi došlo do zasićenja.

Ovakvim usavršavanjem stvara se dobar balans učenja na osnovu primera iz prakse, znanja i veština za kojima postoji potreba, sa otvorenošću za usvajanjem znanja od strane eksternih eksperata iz različitih oblasti.

Šire posmatrano, ideja konstantnog usavršavanja i prenošenja znanja obezbeđuje siguran progres, uzajamni razvoj, osećanje svrsishodnosti, zbog čega pristup karijeri diže na viši nivo.