X

UPUTSTVA ZA KOLAČIĆE

INFORMACIJE O OBRADI LIČNIH PODATAKA

Ovim web-sajtom (u daljem tekstu: „web-sajt”) upravlja kompanija privredno društvo M2C Communication d.o.o. Beograd, matični broj: 20565730, PIB: 106261099, sa sedištem na adresi Bulevar Nikole Tesle br. 46, Novi Beograd (u daljem tekstu: „rukovalac“) a za potrebe pretraživanja web-sajta od strane posetilaca web-sajta (u daljem tekstu: „posetilac" ili „vi").

Kolačići

Šta je „kolačić“?
Kolačići su male tekstualne datoteke koje kreira web-sajt koji ste posetili i koje sadrže podatke. Oni se čuvaju na računaru posetioca kako bi korsiniku obezbedili pristup različitim funkcijama.

Na našem sajtu koristi se i sesijski i nesesijski kolačići.

Sesijski kolačić se privremeno čuva u memoriji računara dok posetilac pregleda web-sajt. Ovaj kolačić se briše kada posetilac zatvori web-pretraživač ili kada prođe određeni vremenski period (što znači da je sesija istekla).

Nesesijski kolačić ostaje na računaru posetioca dok se ne obriše.

Zašto koristimo kolačiće?
Kolačiće koristimo da bismo saznali više o interakciji posetilaca sa našim sadržajem i da bi nam pomogli da poboljšamo doživljaj posetiocima našeg web-sajta.

FUNKCIONALNOST I SADRŽAJ SAJTA

Posetioci koriste funkciju deljenja da bi naše sajtove i sadržaj preporučili na društvenim mrežama kao što su Facebook i Twitter. Kolačići čuvaju informacije o tome kako posetioci koriste funkciju deljenja, ali ne na individualnom nivou – kako bi web-sajt mogao da se poboljša. Ako ne prihvatite kolačiće, podaci se ne čuvaju.

Za neke od funkcija na našem web-sajtu koristimo izvore trećih lica, na primer, kada posetite stranicu koja sadrži video-snimke ili veze sa YouTube-om. Ovi video-snimci ili veze (i sav drugi sadržaj preuzet od trećih lica) mogu da sadrže kolačiće trećih lica, pa ćete možda morati da na web-sajtovima tih trećih lica pročitate njihovu politiku o upotrebi kolačića.

WEB-ANALITIKA

Ovaj web-sajt koristi Google Analytics, DoubleClick i Facebook pixel koji koriste kolačiće. Na nivou agregacije, kolačići čuvaju informacije o tome kako posetioci koriste web-sajt, uključujući broj prikazanih stranica, broj poseta, kako bi se web-sajt poboljšao i obezbedio dobro korisničko iskustvo. Ako ne prihvatite kolačiće, podaci se ne čuvaju.

Kako da odbijem ili obrišem kolačiće? Bez prethodne saglasnosti, nećemo koristiti kolačiće za prikupljanje podataka o posetiocu na osnovu kojih se može utvrditi njegov identitet.

Međutim, možete da odlučite da odbijete ili blokirate kolačiće koje postavljamo ili web-sajtovi bilo kog trećeg lica tako što ćete promeniti podešavanja u svom pretraživaču – više detalja naći ćete u odeljku „Help“ svog pretraživača.


Podaci o ličnosti koji se obrađuju:

- IP adresa uređaja sa kojeg pristupate web-sajtu rukovaoca, podaci o Vašoj upotrebi/ponašanju na web-sajtu rukovaoca, istorija pretrage web-sajta rukovaoca;
- Http zaglavlje sve informacije koje se nalaze http zaglavlju browser-a pretraživača posetioca;
- Pixel-specific Data - Pixel ID i Facebook kolačić;
- Button Click Data – ovo podrazumeva sva polja koja je posetilac web-sajta kliknuo, oznake tih polja i sve web stranice koje je posetilac web sajta posetio klikom na polja.

Svrha obrade:

1. Obezbeđivanje funkcionalnosti web-sajta. Vaši lični podaci nam pomažu da obezbedimo funkcionisanje osnovnih funkcija kao što su navigacija, pristup zaštićenim delovima websajta, brzo pretraživanje web sadržaja ili autentikacija posetilaca. Web-sajt ne može ispravno raditi bez obrade podataka koji su neophodni za ovu svrhu.

2. Čuvanje preferencije posetioca na domenu tokom trajanja sesije. Lični podaci koriste se za povećanje udobnosti posetilaca čuvanjem podataka o vašim postavkama, kao što su jezik, region, rezolucija ekrana, saglasnost za kolačiće i dr.

3. Praćenje saobraćaja na web-sajtu.

4. Statistika i analiza ponašanja posetilaca. Lični podaci se koriste za kreiranje statistike, praćenje i analiziranje ponašanja posetilaca na različitim web-sajtovima. Podaci se mogu koristiti za kreiranje anonimnih izveštaja.

Osnov obrade: pristanak lica čiji se podaci obrađuju.

ROK ČUVANJA I OBRADE PODATAKA

U slučaju obrade podataka o ličnosti u svrhu čuvanja preferenci posetilaca na domenu tokom trajanja sesije, praćenja saobraćanja na web-sajtu, statistike i analize ponašanja posetilaca – rukovalac će prestati sa obradom podataka o ličnosti prestankom potrebe za obradom podataka u gore navedene svrhe, a u svakom slučaju, obrada podataka prestaje povlačenjem pristanka posetioca.

Kategorije korisnika podataka o ličnosti: marketinške agencije, socijalne mreže i pružaoci analitičkih i statističkih usluga.

Moguće je u svakom trenutku opozvati pristanak za obradu podataka, bez ikakvih posledica, klikom na polje „Povuci pristanak“, nakon čega će podaci biti obrisani. Opoziv pristanka ne utiče na zakonitost obrade na osnovu pristanka pre opoziva pristanka.

Lice čiji se podaci obrađuju ima pravo da od rukovaoca zatraži pristup podacima o ličnosti, ispravku ili brisanje podataka o ličnosti ili ograničavanje obrade podataka o ličnosti koji se na njega odnose, pravo na prigovor na obradu, kao i pravo na prenosivost podataka.

Kao deo ove obrade, neće biti nikakvog automatizovanog donošenja odluke.

X
SRB

Trgovina ljudima nije paralelna stvarnost već surova realnost

Ako sebe vidimo kao osobu koja nije samo puki posmatrač, bezbedno ušuškan u sopstveni mikrokosmos, već kao nekog ko mari za dobrobit sveta i svestan je da se loše stvari dešavaju i ljudima pored nas – onda bi kampanja NVO ASTRA „TRGOVINA LJUDIMA NIJE PARALELNA STVARNOST VEĆ SUROVA REALNOST“, nastala u saradni sa kreativnim timom agencije M2Communications, a uz podršku Evropske unije, trebalo da nas zainteresuje i pokrene na akciju.

ASTRA je osnovana još 2000. godine i prva je ukazala na problem trgovine ljudima u Srbiji, svakodnevno radeći na prevenciji, edukaciji, podizanju svesti, pružanju direktne pomoći žrtvama, istraživanju, izveštavanju i javnom zastupanju na strateškom i operativnom nivou.

Problem „nevidljivosti“ trgovine ljudima od strane šire javnosti i razloge za nastanak ove kampanje u ASTRINOM timu objašnjavaju ovako: „Kada ugledamo radnika na građevini, pomislimo „Težak posao, ali neko mora da ga radi.“ Zapravo, u nečijem slučaju to „mora“ ima u potpunosti to značenje: odsustvo izbora. Kada prođemo pored prosjaka, dešava nam se da pomislimo: „Zašto ne radi?“, a ne znamo da on zapravo radi, ali ono što mu je naređeno. Takođe, nijedna od žrtava nije očekivala da će to postati, malo ko zna kako da to spreči, odnosno koji su to mehanizmi na koje se žrtve „hvataju“, i koliko naizgled neke normalne pojave, poput devojke i starijeg muškarca, ili oglasa za posao, kriju zlu nameru ili tešku priču. Kada poraste svest javnosti o ovom problemu, i kada ljudi osete da mogu da utiču na njegovo rešavanje, onda isti ti ljudi mogu i da donesu tu promenu.”

Integrisana kampanja Paralelna stvarnost – Surova realnost podiže svest o različitim tipovima trgovine ljudima, koje su najčešće seksualna eksploatacija, eksploatacija dece i radna eksploatacija (odnosno, prinudni rad). Plasirana kroz TV spot, OOH, socijalne mreže i PR, predstavlja prizore koje, u najvećem broju slučajeva, osuđujemo ili ignorišemo, budući da lanac koji predstavlja vezu između trgovca i žrtve: ne vidimo. Nevidljivi lanac snažno simbolizuje sve ono čime trgovac ljudima vezuje svoju žrtvu: ucenom, prisilom, kaznom, pretnjom, strahom. Kampanja nastoji da te lance učini vidljivijim i uči nas da ih lakše prepoznamo. Onog trenutka kada razumemo i prepoznamo problem, možemo da učestvujemo u njegovom rešavanju − možemo da prijavimo, da ukažemo, da reagujemo.

Ni deo posla naše agencije nije bio jednostavan: „Moram priznati da smo i mi u agenciji u prvi mah bili uvereni da znamo šta je sve trgovina ljudima, a zapravo nismo odmakli dalje od nabrajanja dve i po stavke. Što smo više saznavali, postajali smo dodatno motivisani da podignemo svest o ovom problemu, o paralelnoj stvarnosti u kojoj pojave samo izgledaju na jedan način, dok je realnost drugačija i još surovija, o tome šta trgovina ljudima sve jeste, i, najvažnije, o tome da postoji posvećen tim ljudi koji se 24/7 bavi temom trgovine ljudima, već 20 godina”, poručuje Peđa Marković, direktor kreative i produkcije u agenciji M2Communications.

ASTRA SOS telefon je jedini licencirani SOS telefon u Srbiji za problem trgovine ljudima u oblastima prevencije, direktne pomoći žrtvama i podrške njihovim porodicama i bliskom okruženju. Za pomoć žrtvama trgovine ljudima i prevenciju ovog problema na raspolaganju su linije +381 11 785 0000 ili 0800 101 201 (besplatna linija za sve pozive sa teritorije Srbije).

TVC