ALHEMIJA KREIRANJA DOŽIVLJAJA
Intervju za Business & Luxury: Miro Antić, Partner & Chief Experience Officer, M2Communications
M2Communications vodeća je marketing agencija u oblasti event i live komunikacija u regionu. Sada, već sa globalnom prepoznatljivošću, svojim klijentima i široj javnosti donosi jedinstvena iskustva, pretvarajući vrhunska idejna rešenja u besprekornu organizaciju.
BMW, Microsoft, Coca-Cola, Rolls Royce, FCA Grupa, Porto Montenegro, Luštica Bay, samo su neki od klijenata koji organizovanje svojih
najznačajnijih događaja prepuštaju baš njima. U 2019.oj godini, agencija M2Communications nastavila je da postavlja nove standarde u oblasti experience dizajna i za ostvarene projekte zasluženo nagrađena na međunarodnim festivalima. Zbog zapaženog uspeha i neospornog kvaliteta razgovaramo sa gospodinom Mirom Antićem, koosnivačem i Chief Experience Officer-om marketinške agencije M2Communications.
B&L: Za početak želim da vam čestitam na postignućimau ovoj godini! Kreativnost i profesionalizam od kog M2Communications ne odstupa donela je očekivane rezultate. Možemo li da se osvrnemo na najznačajnije projekte koje ste realizovali?
Pozitivno je da region polako počinje da prihvata svetske principe i standarde kada je event industrija u pitanju. U skladu sa novim tendencijama, tokom protekle godine, realizovali smo nekoliko veoma zanimljivh projekata. Istakao bih dve velike konferencije realizovane za Vladu Republike Srbije. WB6 DS – Western Balkans Digital Summit održan je u aprilu okupivši oko 4.000 učesnika i preko 200 govornika iz 80 zemalja. Događaj je održan u Palati Srbija, monumentalnom zdanju kome smo dali potpuno novi kontekst. Vodeći računa o samom objektu, transformisali smo prostor u digitalno okruženje prilagođeno potrebama savremene konferencije. Zanimljivo je da nam je jedan od prostora unutar Palate Srbija dat u potpunosti na raspolaganje za naše ideje. Ovo je omogućilo da kreiramo novo digitalno iskustvo kroz imeplementaciju prvog immersive room-a u regionu. WB6 DS je imao značajan doprinos u učvršćivanju ekonomskih odnosa i jačanju saradnje šest ekonomija regiona na polju informacionih tehnologija i kreativnih industrija.
Četvrta Kina – CIEZ ministarska konferencija o saradnji u inovacijama, predstavljala je još veći produkcijiski poduhvat. Održana je u oktobru okupivši najrelevantnije predstavnike svih interesnih grupa u inovacionom ekosistemu iz NR Kine i sedamnaest zemalja CEE. Početkom godine, dobili smo Coca Cola HBC Kick-Off & Annual Party 2019 kao pitch projekat. Idejno rešenje bazirano na filozofiji from storytelling to storyliving, predstavili smo kroz koncept 24/7 Coca-Cola City i organizovali događaj koji je do sada uzeo nekoliko nagrada na domaćim i regionalnim festivalima. Posebno interesantan događaj se, ovog leta, odigrao u Porto Montenegru. Podvodnom izložbom apstraktnih skulptura crnogorskog umetnika Luke Radojevića, redefinisali smo pojam izložbenog prostora. Posetiocima smo pružili drugačije iskustvo kombinujći umetnički doživljaj i uzbudljivu adrenalinisku avanturu u ambijentu potpune tišne i spokoja.
B&L: Priznanja su kruna realizacije vaših projekata. BEA World Festival, Eventiada u Moskvi, Special Events u San Diegu, kao i lično priznanje za Vas od strane Eventex-a kada ste uvršteni među 100 najuticajnijih ljudi na svetu u event industriji. Nagrade obavezuju da nastavite sa pomeranjem granica?
Nagrade su na neki način refleksija onoga što vrednujemo i za šta se zalažemo. M2C čine ljudi, tim koji vredno radi i teži pomeranju granica, ali sa druge strane, jedna od ključnih vrednosti agencije je “FUN”. Veoma nam je važno da uživamo u onome što radimo i da se podjednanko dobro zabavljamo. Eventex-ovo priznanje i druge međunarodne nagrade doprinose globalnoj prepoznatljivosti. Održavamo kontinuitet uspeha, osvajajući nagradu drugu godinu zaredom na najvećem svetskom festivalu live komunikacija BEA World. Kreativnost, održivost i širi društveni kontekst su ključne karakteristike projekta koji smo ove godine predstavili u Milanu na BEA World festivalu.
B&L: Verujem da ste, pored uzbudljivih tekućih dešavanja, gde ubrajam i preseljenje sedišta kompanije, u velikim planovima za iduću godinu?
Preseljenje kompanije u Kalemegdan Business Centar je deo nove priče. Prostor predstavlja kombinaciju industrijiskog i savremenog dizajna, a poseban značaj ima u tome što se nalazi u zgradi bivše fabrike Beko, koja je arhitektonski spomenik kulture. U dizajnu enterijera inspirisali smo se konceptom Living Office, definišući prostor koji ispunjavanjava savremene potrebe pojedinaca i organizacije, a to su: sreća, well-being, angažovanje i konekcija. Vodili smo računa o uticaju prirodnog svetla, kombinovanju prirodnih materijala, bojama, detaljima kao i o uvođenju smart sistema. Želimo da kreiramo radno okruženje koje prati najsavremenije svetske trendove i predstavlja mesto inspiracije, susreta i zabave, kako za tim, tako i za naše partnere i klijente.
Trenutno poslujemo kroz dve povezane agencije M2C i NEO. Naša vizija je da prerastemo u grupu komplementarnih kompanija u oblasti marketinga, live komunikacija i event produkcije i postanemo vodeća experience design kompanija na ovim prostorima, ravnopravna i na globalnom terenu.
B&L: Možemo li reći da će experience design igrati ključnu ulogu u budućnosti marketinga?
Verujemo da će experience design igrati važnu ulogu, ne samo u budućnosti marketinga, već u mnogim drugim industrijama i društvu u celini. Jedan od naših strateških ciljeva usmeren je ka razvojnom centru i Experience Design akademiji čije temelje upravo postavljamo. Akademija ima za cilj da generiše novu bazu znanja iz ove oblasti i pruži direktan uvid u svetske prakse i iskustva svim zaintersovanim stranama na tržištu. Akademija bi se posebno fokusirala na talente koji sebe vide u marketingu, event produkciji i drugim komplementarnim granama. Umeće pretvaranja dobrih ideja i zanimljivih priča u nezaboravne doživljaje postaje profesija budućnosti.
Izvor: Business & Luxury
JOKER – DA LI JE DO MENE, ILI POSTAJE SVE LUĐE?
Pored pronalaženja krvi i mesa u zločincu, refleksija globalne svesti izaziva jednako burne reakcije. Film postavlja univerzalno pitanje da li se zlo rađa ili je produkt društvenih odnosa. Analizom karatktera možemo imati osnova za obe tvrdnje, a interakcija ova dva pristupa je neizbežna u psihologiji i psihijatriji.
PISCI U COPYWRITING-U
Pisanje romana ne mora biti lišeno hermetičkog, samodovoljnog pristupa koji razvija globalne ideje, maštu i autorski pečat, dok je copywriting umeće pronalaženja srži uz izlazak iz ‘’ja’’ sveta – kako bi se omogućilo da naša informacija bude jednako jasna i drugima.
Pisci koji uđu u svet marketinškog pisanja imaju strah da će novi format loše uticati na njihov primarni poziv, a copywriter-i koji se okrenu pisanju romana ili priča mogu pomisliti da je njihov stil previse ogoljen.
MODNA INDUSTRIJA I UMETNOST SPEKTAKLA
Modna revija nije samo pitanje trenutne senzacije i oduševljenja, već bitan faktor globalne komunikacije jednog brenda sa njegovom publikom.