Play Close

There’s no good idea that cannot be improved on.

– Michael Eisner, American businessman, former CEO of The Walt Disney Company –

 

Mnogi ljudi misle da je osnova uspešnosti kreativnog pojedinca ili organizacije revolucionarna ideja, koje se konkurentna strana u industriji do tog trenutka nije dosetila. Iako takvih ideja nikada nije na odmet, neki od najuspešnijih preduzetnika su svoju karijeru izgradili upgrade-om već postojećeg trenda ili ideje u usponu, kreirajući osnovu za razradu i realizaciju sopstvenog projekta. Mnoge dobre ideje su su korišćene kao moodboard za neki predstojeći poduhvat.

 

Prihvatljivost noviteta varira od zemlje do zemlje, od naroda do naroda, i često je pitanje trenutka. Zato se infiltriranje u već proveren koncept mnogo više isplati za one koji razmišljaju preduzetnički. Za koju se god opciju odlučili, istraživanje tržišta i preferencija ljudi je neizostavan deo plana.

 

For good ideas and true innovation, you need human interaction, conflict, argument, debate.

–  Margaret Heffernan, US entrepreneur and writer –

 

U aktuelnom, digitalnom dobu, komunikacija potrošača sa brendovima se najčešće i najjednostavnije odvija putem on-line kanala. Ovakav način uspostavljanja odnosa je često instant i bez velikog upliva emocija, što se može doživeti kao jednodimenzionalno i bezlično iskustvo. Sa druge strane, event marketing omogućava direktnu interakciju sa brendom, kvalitetnu razmenu informacija, aktivaciju svih čula i multidimenzionalni doživljaj tokom trajanja događaja. Upešan događaj ili aktivacija ne moraju uvek da budu posledice velikih ideja. Praćenjem trendova i davanjem novog konteksta postojećim formama može se doći do vrlo uzbudljivih i inovativnih rešenja.

 

Bilo da ste entuzijastični budući preduzetnik ili samo neko ko želi da bude u toku sa trendovima u event industriji, dalji tekst će vam pružiti uvid u neobične a vrlo primenljive ideje koje su bazirane na rastućim trendovima.

 

AMERIČKI DOGAĐAJI KOJI PODSTIČU DELJENJE SADRŽAJA NA DRUŠTVENIM MREŽAMA

 

Izuzetan značaj društvenih mreža u digitalnoj eri je neosporiv – od ličnog izražavanja i realizacije kreativnih ideja, do formiranja ličnog brenda i mogućnosti razvitka sopstvenog biznisa. Na zapadnom tlu gde su ti trendovi prvobitno nastali, ljudi imaju sve veću potrebu da podele svaki svoj trenutak sa svojim pratiocima na društvenim mrežama. SAD je doživeo porast u interaktivnim muzejima koji su savršeno osmišljeni za stvaranje novog sadržaja na Instagramu. Američki muzej sladoleda nudi raznovrsne instalacije u velikom broju prostorija, sa savršenim osvetljenjem za fotografije na instagramu – slatki teatar, prodavnicu slatkiša u maniru 1950-ih godina, bazen napunjen slatkisima, ljuljaške i jednoroge obogaćene tzv. ‘’candy’’ estetikom, kao i nekoliko štandova najraznovrsnijih šarenih, velikih sladoleda koji dodatno zaslađuju ovo iskustvo. Dobar primer je i ’’29Rooms experience’’ u Bruklinu – proslava umetnosti i kulture kroz interaktivnost i selfije koji su neizostavni deo ovog nesvakidašnjeg koncepta.  Svaka od 29 soba nudi drugačije i nezaboravno iskustvo – umetničke instalacije, body paint, žurke ali i prostorije ukrašene aktivističkim porukama od društvenog značaja. Ovakva tematska mesta postaju prava atrakcija na nacionalnom nivou, privlače veliki broj turista i organizatorima obezbeđuju svakodnevnu reklamu. Parola je jednostavna – društvene mreže su snažno marketinško sredstvo koje treba kreativno konzumirati.

 

Museum of Ice Cream, San Francisco

 

BRITANSKI JUTARNJI REJVOVI

 

Rejvovi ne moraju biti samo asocijacija na after party i na konzumiranje zabranjenih supstanci po mračnim lokalnim klubovima. Event stručnjaci u Engleskoj su došli na ideju da osmisle jutarnji rejv kao zamena za jutranju kafu i prelistavanje dnevnih novina. Uz politiku nultog alkohola, jutarnji rejv traje od 6:30h do 10:30h uz inspirativnu, pokretačku elektronsku muziku i očaravajuću vizuelnu zabavu. Uključuje besplatnu masažu, organsku kafu i smuti, jogu i dodatne aktivnosti sa kostimiranim performerima. Zaposleni neretko biraju ovakav event kao početak novog radnog dana. Najpoznatiji jutarnji rejv u Velikoj Britaniji je ‘’Morning Gloryville’’, koji se održava u nekoliko gradova.

 

 

KADE I SAUNE NA FESTIVALU U HOLANDIJI

 

Festivali su jedni od najposećenijih događaja u svetu, ali ne mora svaki festival da bude asocijacija na gužvu i višečasovno stajanje u mestu. Organizatori muzički festivala u Kopenhagenu su razmišljali korak dalje! Pored nastupa poznatih muzičkih grupa i performera kao neizostavnog dela festivala, posetioci su imali mogućnost korišćenja sauna i kada u kojima su mogli da uživaju u pogledu na luku i konzumiraju hranu i piće po želji. U nordijskim zemljama saune su deo tradicije, pa je pored opuštanja sa društvom uz pivo i elektronsku muziku, bilo moguće uživati u zvezdanoj noći iz hidromasažne kade ili se potpuno opustiti u pregrejanoj sauni sa posebno odabranim aromatičnim uljima.

 

 

NEMAČKE NEFORMALNE INTERAKTIVNE KONFERENCIJE

 

Barkampovi su interaktivne konferencije bez unapred određenih govornika. Nema dnevnog reda, već je postavljena glavna tema barkampa, ali se sve ostalo – paneli, diskusije, prezentacije i radionice spontano dešavaju i tako kreiraju jedinstven događaj.  Na taj način konferencije bivaju veoma interaktivne, raznovrsne, održive i zabavne. Ovakav pristup oslobađa od pritiska normi, organizacionih problema i prevelike formalnosti prilikom održavanja događaja. Danas postoji oko 150 javnih Barkampova.

 

 

SVETSKI TREND VIŠESTRUKOG UGOĐAJA NA JEDNOM MESTU

 

Ljudi teže višedimenzionalnim i multisenzornim iskustvima. Postoji veliki broj načina za provođenje slobodnog vremena, ali i isto toliko strastvenih interesovanja koja ljudi žele da objedine. Vreme nameće pritisak inovacija, jer su mnogi događaji već viđeni, a ideje iskorišćene. Međutim, maštoviti i kreativni stratezi uvek imaju rešenje na vidiku. Festival hrane ‘’Gilroy Garlic’’ je otvorio „zanatsku uličicu“, pružajući mogućnost lokalnim zanatlijima da prodaju svoju robu. Festival ‘’Wanderlust’’ integriše aktivnosti trčanja, joge i meditacije. ‘’Wanderlust’’ pored toga nudi širok spektar aktivnosti koje prevazilaze atletiku. Posetioci mogu da uživaju na koncertima, da se upuste u izlete na planinarenje ili da slušaju predavanja eksperata o osvešćenosti. Ovakvi događaji nude širok spektar aktivnosti, okupljaju ljude iz različitih sfera interesovanja na jednom mestu i zasigurno privlače veliku pažnju.

 

 

TEHNOLOGIJA PREPOZNAVANJA LICA – MEHANIZAM SA ZNAČAJNOM ULOGOM U KREIRANJU BUDUĆIH DOGAĐAJA

 

Stručnjaci za događaje predviđaju da će već u narednoj godini event tehnologija doneti jedan novitet – prepoznavanje lica na događajima.

 

Sadašnji algoritmi imaju mogućnost prepoznavanja crta lica, frizure i pojedinih oblika. Međutim, u narednim godinama, algoritam će moći da ‘’očita’’ raspoloženje učesnika prema izrazima lica i govoru tela. Ovo će dovesti do efikasnijeg prijavljivanja događaja (tzv. check-inovanja), preciznijih povratnih informacija, i povećanog osećaja bezbednosti i sigurnosti na licu mesta.

 

Inovativnost može biti dobar alat za poslovanje kreativnim pojedincima i kompanijama, kao i jak motiv potencijalnim klijentima da se zainteresuju za takav proizvod ili uslugu. Ipak, to ne mora biti nužan uslov za uspeh, već se postojeća situacija na tržištu može iskoristiti na podjednako kreativan način. Nekada inovacija ne podrazumeva potpuno novo rešenje, već pametno iskorišćen tržišni potencijal, podržan dobrim idejama uz delovanje u pravom trenutku.

FROM STORYTELLING TO STORYLIVING

Moderni događaji pružaju iskustva za sva ljudska čula, sa ciljem što efikasnijeg i dubljeg povezivanja pojedinca sa određenim brendom. Upravo je taj koncept „from storytelling to storyliving“ kreativni pravac kojim se kreće naša agencija.

Button arrow
Read More

EXPERIENTIAL MARKETING: tehnologija kao izazov i glavni pokretač promena

Interakcija potrošača sa brendom je danas imperativ, jer izaziva pozitivnu, emotivnu vezu koju tradicionalni oblici oglašavanja ne mogu tako lako postići. Danas, brendovi moraju na efikasan način da privuku pažnju i angažuju potrošača / klijenata. Takva efikasnost se upravo postiže „experiential“ (engagement) marketingom.

Button arrow
Read More

KREIRANJE PRESTIŽA: organizacija luksuznih događaja

Snaga event industrije posebno dolazi do izražaja u segmentu luksuznih brendova koje karakterišu eksluzivnost, sofisticiranost i, najčešće, bogata istorija i tradicija iz koje donose svoj autentični pečat.

Button arrow
Read More