Play Close

Trgovina ljudima nije paralelna stvarnost već surova realnost

25.09.2020.
m2c | Trgovina ljudima nije paralelna stvarnost već surova realnost

Ako sebe vidimo kao osobu koja nije samo puki posmatrač, bezbedno ušuškan u sopstveni mikrokosmos, već kao nekog ko mari za dobrobit sveta i svestan je da se loše stvari dešavaju i ljudima pored nas – onda bi kampanja NVO ASTRA „TRGOVINA LJUDIMA NIJE PARALELNA STVARNOST VEĆ SUROVA REALNOST“, nastala u saradni sa kreativnim timom agencije M2Communications, a uz podršku Evropske unije, trebalo da nas zainteresuje i pokrene na akciju.

ASTRA je osnovana još 2000. godine i prva je ukazala na problem trgovine ljudima u Srbiji, svakodnevno radeći na prevenciji, edukaciji, podizanju svesti, pružanju direktne pomoći žrtvama, istraživanju, izveštavanju i javnom zastupanju na strateškom i operativnom nivou.

 

Problem „nevidljivosti“ trgovine ljudima od strane šire javnosti i razloge za nastanak ove kampanje u ASTRINOM timu objašnjavaju ovako: „Kada ugledamo radnika na građevini, pomislimo „Težak posao, ali neko mora da ga radi.“ Zapravo, u nečijem slučaju to „mora“ ima u potpunosti to značenje: odsustvo izbora. Kada prođemo pored prosjaka, dešava nam se da pomislimo: „Zašto ne radi?“, a ne znamo da on zapravo radi, ali ono što mu je naređeno. Takođe, nijedna od žrtava nije očekivala da će to postati, malo ko zna kako da to spreči, odnosno koji su to mehanizmi na koje se žrtve „hvataju“, i koliko naizgled neke normalne pojave, poput devojke i starijeg muškarca, ili oglasa za posao, kriju zlu nameru ili tešku priču. Kada poraste svest javnosti o ovom problemu, i kada ljudi osete da mogu da utiču na njegovo rešavanje, onda isti ti ljudi mogu i da donesu tu promenu.”

 

 

Integrisana kampanja Paralelna stvarnost – Surova realnost podiže svest o različitim tipovima trgovine ljudima, koje su najčešće seksualna eksploatacija, eksploatacija dece i radna eksploatacija (odnosno, prinudni rad). Plasirana kroz TV spot, OOH, socijalne mreže i PR, predstavlja prizore koje, u najvećem broju slučajeva, osuđujemo ili ignorišemo, budući da lanac koji predstavlja vezu između trgovca i žrtve: ne vidimo. Nevidljivi lanac snažno simbolizuje sve ono čime trgovac ljudima vezuje svoju žrtvu: ucenom, prisilom, kaznom, pretnjom, strahom. Kampanja nastoji da te lance učini vidljivijim i uči nas da ih lakše prepoznamo. Onog trenutka kada razumemo i prepoznamo problem, možemo da učestvujemo u njegovom rešavanju − možemo da prijavimo, da ukažemo, da reagujemo.

 

 

Ni deo posla naše agencije nije bio jednostavan: „Moram priznati da smo i mi u agenciji u prvi mah bili uvereni da znamo šta je sve trgovina ljudima, a zapravo nismo odmakli dalje od nabrajanja dve i po stavke. Što smo više saznavali, postajali smo dodatno motivisani da podignemo svest o ovom problemu, o paralelnoj stvarnosti u kojoj pojave samo izgledaju na jedan način, dok je realnost drugačija i još surovija, o tome šta trgovina ljudima sve jeste, i, najvažnije, o tome da postoji posvećen tim ljudi koji se 24/7 bavi temom trgovine ljudima, već 20 godina”, poručuje Peđa Marković, direktor kreative i produkcije u agenciji M2Communications.

 

ASTRA SOS telefon je jedini licencirani SOS telefon u Srbiji za problem trgovine ljudima u oblastima prevencije, direktne pomoći žrtvama i podrške njihovim porodicama i bliskom okruženju. Za pomoć žrtvama trgovine ljudima i prevenciju ovog problema na raspolaganju su linije +381 11 785 0000 ili 0800 101 201 (besplatna linija za sve pozive sa teritorije Srbije).

 

Novi komunikacijiski projekat za agenciju M2C – kreiranje kampanje za nevladinu organizaciju Astra

U ovim, složićemo se čudnim vremenima kada tim radi na daljinu i kada se „brejnstorminzi“ dešavaju preko online platformi, odlučili smo se da da damo svoj kreativni odgovor na izuzetno važnu temu, koja nije toliko prisutna u medijima, ali tiče se svih nas.

Button arrow
Pročitaj Više

Nova divizija M2C agencije – Digital X: Nova generacija digitalnog iskustva

U Digital X-a razvijamo usluge kreiranja hibridnih/virtuelnih događaja, interaktivnih videa, mapiranje consumer journey-a i dizajniranje platformi zasnovanih na prediktivnim modelima.

Button arrow
Pročitaj Više

Online konferencija Sport posle Korone

O budućnosti sportskog sistema Srbije (saveza, klubova, organizatora događaja, medija i sponzora) govoriće međusektorski tim profesionalaca.

Button arrow
Pročitaj Više